رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش و پرورش بابيان اينكه “سوابق آموزش” كاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بوديم تا سيستم سنجش را تغيير دهيم و به 12 سال فعاليت برسيم ، نه اينكه سيستم آزمون را به يك سيستم توصيفي تبديل كنيم. اهداف آموزش به گزارش ايران تودي ، …
نتايج يك نظرسنجي از دانش آموزان در خصوص برگزاري كنكور https://iranian-today.ir/نتايج-يك-نظرسنجي-از-دانش-آموزان-در-خصوص/ ايران تودي Sun, 25 Apr 2021 13:46:18 0000 اجتماعي https://iranian-today.ir/نتايج-يك-نظرسنجي-از-دانش-آموزان-در-خصوص/ رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش و پرورش بابيان اينكه “سوابق آموزش” كاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بوديم تا سيستم سنجش را تغيير دهيم و به 12 سال فعاليت برسيم ، نه اينكه سيستم آزمون را به يك سيستم توصيفي تبديل كنيم. اهداف آموزش به گزارش ايران تودي ، …
رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش و پرورش بابيان اينكه “سوابق آموزش” كاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بوديم تا سيستم سنجش را تغيير دهيم و به 12 سال فعاليت برسيم ، نه اينكه سيستم آزمون را به يك سيستم توصيفي تبديل كنيم. اهداف آموزش
به گزارش ايران تودي ، خسرو ساكي در چهاردهمين جلسه كميته راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور گفت: “در هنگام استفاده از اسناد آموزشي ، 60٪ تفاوت مناطق محروم و ممتاز مورد بحث قرار گرفت.
وي توضيح داد كه براي حل مسئله نابرابري مي توان از ضرايب مبتني بر درجه محروميت استفاده كرد. در حال حاضر ، استانها بر اساس برنامه نظارت بر كيفيت در آموزش و پرورش رتبه بندي مي شوند. كميت و كيفيت معلمان ، فضا ، وضعيت اقتصادي و اجتماعي و … ما ضريب محروميت را مرتب و تعيين مي كنيم تا با اعمال بعداً نقص بي عدالتي اصلاح شود.
رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخي از دانش آموزان پشت كنكور با نمره 60 درصد فارغ التحصيل نمي شوند و بايد به آنها توجه شود. سطح آموزش داوطلبانه را در شرايط فعلي ارزيابي نمي كند. در عين حال ضريب دشواري امتحانات نهايي آموزش هميشه يكسان است و از سال 1995 بحث سوابق تحصيلي جدي تر و منظم تر شده است.
ساكي بابيان اينكه ما سعي در تغيير سيستم آزمون به يك سيستم توصيفي نداريم بلكه براي تغيير سيستم سنجش و دستيابي به اهداف آموزش 12 ساله است ، افزود: سوابق تحصيلي كاملاً قابل اعتماد هستند ؛ قوانين سنجش ، روش تعديل و غيره
وي در ادامه گفت: اين نظرسنجي براساس نظر رئيس رئيس ، مسئولان ، دانشجويان ، داوطلبان ، معلمان و كاركنان سيستم شاد انجام شده است كه برخي از نتايج آنها را بيان خواهم كرد ؛ “آيا كنكور كنوني يك است؟ معيار مطلوبي براي ارزيابي داوطلبان؟ “موافق و 17٪ موافق ، 9٪ مخالف ، 29٪ مخالف و 32٪ كاملاً مخالف ؛” آيا امتحانات نهايي نگراني كمتري نسبت به كنكور دارند؟ ” در پاسخ به س ،ال ، 21٪ موافق ، 42٪ موافق ، 8٪ مخالف ، 15٪ مخالف و 14٪ كاملاً موافق بودند.
رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش افزود: “در پاسخ به س toال مهم ديگري” آيا شركت در آزمون ورودي براي كساني كه نمره كمي دارند ممنوع است؟ “مخالفت كرد.” آيا تركيب كنكور و امتحان نهايي ارزيابي بهتري دارد؟ “در پاسخ به س 28ال: 28٪ كاملا موافق و 41٪ موافق بودند.
به گفته مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، وي به اين نتيجه رسيد: “يك ميليون و 300 هزار نفر در اين نظر سنجي شركت كردند.”
انتهاي پيام
- ۱۱ بازديد
- ۰ نظر