نتايج يك نظرسنجي از دانش آموزان در خصوص برگزاري كنكور

به مجله خبري سينما و تلويزيون خوش آمديد.

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نتايج يك نظرسنجي از دانش آموزان در خصوص برگزاري كنكور

رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش و پرورش بابيان اينكه “سوابق آموزش” كاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بوديم تا سيستم سنجش را تغيير دهيم و به 12 سال فعاليت برسيم ، نه اينكه سيستم آزمون را به يك سيستم توصيفي تبديل كنيم. اهداف آموزش به گزارش ايران تودي ، …

نتايج يك نظرسنجي از دانش آموزان در خصوص برگزاري كنكور https://iranian-today.ir/نتايج-يك-نظرسنجي-از-دانش-آموزان-در-خصوص/ ايران تودي Sun, 25 Apr 2021 13:46:18 0000 اجتماعي https://iranian-today.ir/نتايج-يك-نظرسنجي-از-دانش-آموزان-در-خصوص/ رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش و پرورش بابيان اينكه “سوابق آموزش” كاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بوديم تا سيستم سنجش را تغيير دهيم و به 12 سال فعاليت برسيم ، نه اينكه سيستم آزمون را به يك سيستم توصيفي تبديل كنيم. اهداف آموزش به گزارش ايران تودي ، …

رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش و پرورش بابيان اينكه “سوابق آموزش” كاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بوديم تا سيستم سنجش را تغيير دهيم و به 12 سال فعاليت برسيم ، نه اينكه سيستم آزمون را به يك سيستم توصيفي تبديل كنيم. اهداف آموزش

به گزارش ايران تودي ، خسرو ساكي در چهاردهمين جلسه كميته راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور گفت: “در هنگام استفاده از اسناد آموزشي ، 60٪ تفاوت مناطق محروم و ممتاز مورد بحث قرار گرفت.

وي توضيح داد كه براي حل مسئله نابرابري مي توان از ضرايب مبتني بر درجه محروميت استفاده كرد. در حال حاضر ، استانها بر اساس برنامه نظارت بر كيفيت در آموزش و پرورش رتبه بندي مي شوند. كميت و كيفيت معلمان ، فضا ، وضعيت اقتصادي و اجتماعي و … ما ضريب محروميت را مرتب و تعيين مي كنيم تا با اعمال بعداً نقص بي عدالتي اصلاح شود.

رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخي از دانش آموزان پشت كنكور با نمره 60 درصد فارغ التحصيل نمي شوند و بايد به آنها توجه شود. سطح آموزش داوطلبانه را در شرايط فعلي ارزيابي نمي كند. در عين حال ضريب دشواري امتحانات نهايي آموزش هميشه يكسان است و از سال 1995 بحث سوابق تحصيلي جدي تر و منظم تر شده است.

ساكي بابيان اينكه ما سعي در تغيير سيستم آزمون به يك سيستم توصيفي نداريم بلكه براي تغيير سيستم سنجش و دستيابي به اهداف آموزش 12 ساله است ، افزود: سوابق تحصيلي كاملاً قابل اعتماد هستند ؛ قوانين سنجش ، روش تعديل و غيره

وي در ادامه گفت: اين نظرسنجي براساس نظر رئيس رئيس ، مسئولان ، دانشجويان ، داوطلبان ، معلمان و كاركنان سيستم شاد انجام شده است كه برخي از نتايج آنها را بيان خواهم كرد ؛ “آيا كنكور كنوني يك است؟ معيار مطلوبي براي ارزيابي داوطلبان؟ “موافق و 17٪ موافق ، 9٪ مخالف ، 29٪ مخالف و 32٪ كاملاً مخالف ؛” آيا امتحانات نهايي نگراني كمتري نسبت به كنكور دارند؟ ” در پاسخ به س ،ال ، 21٪ موافق ، 42٪ موافق ، 8٪ مخالف ، 15٪ مخالف و 14٪ كاملاً موافق بودند.

رئيس مركز سنجش و نظارت بر كيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش افزود: “در پاسخ به س toال مهم ديگري” آيا شركت در آزمون ورودي براي كساني كه نمره كمي دارند ممنوع است؟ “مخالفت كرد.” آيا تركيب كنكور و امتحان نهايي ارزيابي بهتري دارد؟ “در پاسخ به س 28ال: 28٪ كاملا موافق و 41٪ موافق بودند.

به گفته مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، وي به اين نتيجه رسيد: “يك ميليون و 300 هزار نفر در اين نظر سنجي شركت كردند.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.