آرشیو بهمن ماه 1398

به مجله خبري سينما و تلويزيون خوش آمديد.

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

فيلم بعدي دكتر استرنج استوديوي مارول در راه است

 

مارول براي فيلم بعدي دكتر استرنج از Jade Bartlett  براي نوشتن داستان فيلم كمك مي‌گيرد. فيلم بعدي كه به اين قهرمان جادويي دنياي مارول اختصاص پيدا خواهد كرد Doctor Strange in the Multiverse of Madness نام دارد. به اين ترتيب به‌زودي شاهد بازگشت بنديكت كامبربچ در نقش دكتر استرنج، همچنين بنديكت وانگ در نقش وانگ، و اليزابت اولسن در نقش اسكارلت ويچ خواهيم بود.

كارگرداني فيلم جديد دكتر استرنج را اسكارت دريكسون بر عهده خواهد داشت. در مورد نقش بارلت در نويسندگي فيلم بايد گفت كه مشخص نيست او به‌تنهايي كار نويسندگي را انجام خواهد داد يا آن كه فيلم نامه محصول همكاري مشتركش با دريكسون خواهد بود. نويسندگي فيلم اول دكتر استرنج را دريكسون، رابرت كارگيل و جان اسپيتز بر عهده داشتند.

فيلم بريكينگ بد پاييز امسال اكران مي‌شود

 

شبكه نتفليكس بالاخره تاريخ اكران فيلم بريكينگ بد (breaking bad) را اعلام كرد. خوشبختانه قرار نيست مدت زيادي به انتظار بنشينيم. بريكينگ بد كه عنوان ال كامينو (El Camino) را هم به دنبال مي‌كشد، در پاييز همين امسال منتشر خواهد شد. خوب ظاهراً بايد دوباره سراغ آرشيو قديمي فيلم و سريال‌ها برويم و مروري كوتاه بر آن چه در 5 فصل آن گذشت، داشته باشيم.

تاريخ انتشار و عنوان رسمي فيلم بريكينگ بد هر دو در اولين تيزري كه منتشر شده اعلام شده است (تيزر را در انتهاي مطلب تماشا كنيد). همان طور كه در اين تيزر مشخص است، اسكيني پيت (با بازي چارلز بيكر) در اين فيلم حضور خواهد داشت. البته بريكينگ بدون حضور جسي پينكمن (با بازي آرون پال) بي‌معني خواهد بود! اين تيزر بازجويي پليس‌ها از اسكيني پيت را نشان مي‌دهد كه محل جسي پينكمن را از او مي‌خواهند.

نقد فيلم قسم (قسمت دوم)

 

راضيه شخصيت اصلي فيلم است و در اكثر صحنه‌ ها در مركز تصوير قرار گرفته است

در ابتداي فيلم در صحنه‌اي دوربين از نزديكي سنگ‌هاي يك قبرستان و در هوايي باراني حركت اتوبوس را به تصوير مي‌كشد. در اين صحنه قبرستان استعاره‌اي است از هدفي كه افراد داخل اين اتوبوس دارند. آن‌ها مي‌خواهند بهمن (مهران احمدي) را راهي قبرستان كنند.

فيلم «قسم» از جهاتي يادآور فيلم «۱۲ مرد خشمگين» است. در آن فيلم هم تمام افراد به جز يك نفر مي‌خواهند فردي را مجرم اعلام كنند. اما فيلم قسم قدرت تاثيرگذاري فيلم «۱۲ مرد خشمگين» را ندارد. در هر دو فيلم ديالوگ‌ها خيلي اهميت دارند زيرا غافلگيري‌ها، نقاط اوج و ... فيلم با ديالوگ‌ها رخ مي‌دهند اما در فيلم «قسم» فيلمنامه‌نويس در خيلي از موارد عجله كرده و به جاي آنكه منطقي پيش برود فقط سعي داشته فيلم را به نقطه پاياني خود برساند. 

نقد فيلم قسم (قسمت اول)

 

فيلم «قسم»به كارگرداني محسن تنابنده و با بازي مهناز افشار، مهران احمدي و سعيدآقاخاني چندروزي است كه اكران شده است. در اين مطلب نگاهي به اين فيلم داشته‌ايم. همراه ما باشيد.

فيلم«قسم» دومين ساخته محسن تنابنده بعد از فيلم «گينس» است و فيلمنامه اين فيلم هم نوشته خود تنابنده است. فيلم «قسم» در سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر اكران شد و در ۶ قسمت نامزد دريافت سيمرغ شد؛ از جمله در بخش‌هاي بهترين فيلمنامه براي محسن تنابنده، بهترين بازيگر نقش اول زن براي مهناز افشار و بهترين بازيگر نقش مكمل مرد براي حسن پورشيرازي. دومين تجربه تنابنده در زمينه كارگرداني به‌طور حتم براي او يك پيشرفت به حساب مي‌آيد. با اين فيلم، تنابنده نشان داده توانايي ساختن فيلم جدي را هم دارد.

اسپايدرمن مجدداً به دنياي سينمايي مارول باز مي‌گردد

 

پس از تمام كشمكش‌هاي سوني و ديزني، بالاخره اين دو شركت به توافق رسيدند كه فيلم سوم اسپايدرمن با همان روال سابق ساخته شود. درست است كه مارول كه تحت حمايت شركت ديزني فعاليت مي‌كند خالق اصلي مرد عنكبوتي است، ولي اين شركت سوني است كه حق امتياز آن را در اختيار دارد. اين خبر خيال طرفداران را تا مدتي راحت كرده است چرا كه همچنان شاهد تاب بازي‌هاي مرد عنكبوتي در دنياي سينمايي مارول خواهند بود.

اسپايدرمن از جمله شخصيت‌هاي بسيار محبوب كتاب‌هاي مارول است كه داستان‌هايش طيف گسترده‌اي از مخاطبين، از كودكان تا بزرگ سالان و ميان سال‌ها را پوشش مي‌دهد. از سال 2000 تا كنون شاهد فيلم‌هاي متعددي از 3 مرد عنكبوتي مختلف بوديم كه در نهايت به حضور اين شخصيت در دنياي سينمايي مارول ختم شد.

آيا فصل پنجم سريال شرلوك ساخته خواهد شد؟

 

طرفداران سريال شرلوك به اين زودي‎ها نبايد انتظار اكران فصل پنجم آن را داشته باشند. از زماني كه آخرين قسمت فصل 4 اين سريال توسط شبكه بي‎بي‎سي اكران شد، بيش از دو سال و نيم گذشته است و از آن موقع اطلاعات جديد كم و نااميد كننده‎اي در مورد احتمال ساخت فصل پنجم منتشر شده است.

در سال 2014، استيون موفات خالق اين سريال اعلام كرد او و نويسنده ديگر سريال مارك گيتيس در يك زمان داستان فصل چهارم و پنجم را نوشته ‎اند اما پس از ساخت فصل چهارم، افراد مسئول سريال در مورد توليد فصل پنجم هيجان زيادي از خود نشان ندادند. بنابراين آخرين اطلاعات در مورد ساخت فصل پنجم سريال شرلوك به چه صورت است؟ كريستين رديش نويسنده سايت Collider در مورد نقش مارتين فريمن در فيلم Ode To Joy با او صحبت كرده است و در خلال آن از احتمال ساخت قسمت‎هاي بيشتر اين سريال سوال كرده است.

فيلم زندگينامه گروه موسيقي بي جيز در دست ساخت است

 

طبق خبرهاي منتشر شده، شركت پارامونت پيكچرز به دنبال ساخت فيلم زندگينامه گروه موسيقي Bee Gees است.

در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، شركت پارامونت پيكچرز به ‌دنبال ساخت فيلم زندگي نامه يك خواننده / گروه موسيقي ديگر است. طبق خبري كه ددلاين منتشر كرده، پارامونت در حال همكاري با كمپاني سيستر و همچنين گراهام كينگ، تهيه كننده فيلم Bohemian Rhapsody (حماسه كولي) براي ساخت يك فيلم زندگينامه براساس گروه موسيقي Bee Gees است. گروه بي جيز يك گروه راك / پاپ بريتانيايي است كه از سه برادر به‌نام‌هاي بري، رابين و موريس گيب تشكيل شده و هشت جايزه امي نيز دريافت كرده است. اين گروه در سال ۱۹۵۸ كار خودش را آغاز كرد و در اواخر دهه ۶۰ تا اوايل دهه ۷۰ به‌خاطر سبك موسيقي خاص خود و همچنين نوشتن و ضبط آهنگ براي فيلم‌هاي مختلف بسيار شهرت پيدا كرده بودند.

بيوگرافي جيمي درنان (Jamie Dornan)

 

جيمز (جِيمي) دُرنان (James “Jamie” Dornan) «زادهٔ ۱ مهٔ ۱۹۸۲» بازيگر و مدل اهل ايرلند شمالي است. از نقش‌آفريني‌هاي مهم او مي‌توان به حضور در مجموعه تلويزيوني روزي روزگاري، بازي در نقش «پل اسپكتر»، قاتل زنجيره‌اي در مجموعه تلويزيوني سقوط و حضور در فيلم سينمايي پنجاه سايه گري (۲۰۱۵) و روزي روزگاري اشاره كرد. جيمي درنان در حومه بلفاست، ايرلند شمالي بزرگ شد. او دو خواهر بزرگ‌تر دارد و پدرش، پروفسور جيم درنان، جراح زنان و زايمان است كه او هم مي‌خواست بازيگر شود. جيمي عموزادهگرير گارسون است. اجدادش در هر دو طرف، واعظان دين مسيحيت بودند. درنان در ۱۶ سالگي مادرش را از دست داد. او به دانشگاه متديست بلفاست رفت. در آنجا در تيم راگبي بازي كرد و وارد بخش درام شد. بعدها به دانشگاه تيسيد رفت ولي درس را رها كرد و به لندن رفت تا آموزش بازيگري ببيند.

الهام غفوري از پخش سريال خواب زده مي گويد

 

الهام غفوري، تهيه‌كننده سريال «خواب زده» اخيرا از وضعيت پخش اين سريال شبكه نمايش خانگي صحبت كرده است.

سريال خواب زده حاصل همكاري جديد سيروس مقدم و الهام غفوري به عنوان كارگردان و تهيه‌كننده است. «خواب زده» براي شبكه نمايش خانگي توليد شده است. بنابر جديدترين اخبار سينماي ايران، الهام غفوري اخيرا از وضعيت پخش اين مجموعه صحبت كرده است. صحبت‌هاي غفوري از پخش سريال در يك اپليكيشن پيش از پخش در شبكه نمايش خانگي خبر مي‌دهند. الهام غفوري در باب وضعيت پخش سريال «خواب زده» به شرح زير سخن گفت:

 « نسخه وي او دي سريال از چهارشنبه اين هفته در دسترس مخاطبان قرار مي‌گيرد. ما فعلا مجوزهاي لازم را براي پخش در يك اپليكيشن دريافت كرده‌ايم و نحوه پخش آن در شبكه نمايش خانگي نيز در زمان مناسب ‌تري اعلام مي‌شود.»

كريستين بيل از يك مسابقه عالي در ويديو جديد فيلم Ford v Ferrari مي‌گويد

 

ويديوي جديدي از فيلم Ford v Ferrari منتشر شده كه در آن شاهد صحبت كن مايلز با پسرش در مورد يك دور مسابقه‌اي هستيم.

كمتر از دو هفته ديگر فيلم Ford v Ferrari (فورد عليه فراري) به‌روي پرده‌هاي سينما خواهد رفت و اين فيلم تا به امروز در چند جشنواره مختلف به نمايش درآمده و توانسته نظر مثبت منتقدان را نيز جلب كند. حال در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، ويديوي جديدي از اين فيلم مورد انتظار منتشر شده است. در اين ويديو كه اخيرا شركت فاكس قرن بيستم و والت ديزني آن را منتشر كرده، شاهد حضور كن مايلز با بازي كريستين بيل، هستيم كه در حال صحبت با پسرش در يك پيست مسابقه اتومبيلراني است. در طول ويديو مايلز به پسرش در مورد يك دور مسابقه‌اي عالي و بي‌نقص مي‌گويد و به نكاتي اشاره مي‌كند كه بسياري از رانندگان به آن بي‌توجه هستند.