شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

بندر تجاري كيش شاهرگ حياتي اقتصاد جزيره و حمل و نقل كالا به كيش

به گزارش سرگرمي براي همه از كيش. از ابتداي دولت يازدهم با تأكيد مقام معظم رهبري ، توجه بيشتري به اقتصاد دريايي براي ايجاد ثروت و ايجاد اشتغال صورت گرفت. از آنجا كه آب يكي از عناصر قدرت اقتصادي كشور و قدرت سياسي آن است و دريا به عنوان بستري براي تبادل بيشتر كالاهاي تجاري …

بندر تجاري كيش شاهرگ حياتي اقتصاد جزيره و حمل و نقل كالا به كيش https://fun4all.ir/بندر-تجاري-كيش-شاهرگ-حياتي-اقتصاد-جزير/ سرگرمي براي همه Sun, 14 Feb 2021 10:09:15 0000 استان ها https://fun4all.ir/بندر-تجاري-كيش-شاهرگ-حياتي-اقتصاد-جزير/ به گزارش سرگرمي براي همه از كيش. از ابتداي دولت يازدهم با تأكيد مقام معظم رهبري ، توجه بيشتري به اقتصاد دريايي براي ايجاد ثروت و ايجاد اشتغال صورت گرفت. از آنجا كه آب يكي از عناصر قدرت اقتصادي كشور و قدرت سياسي آن است و دريا به عنوان بستري براي تبادل بيشتر كالاهاي تجاري …

به گزارش سرگرمي براي همه از كيش. از ابتداي دولت يازدهم با تأكيد مقام معظم رهبري ، توجه بيشتري به اقتصاد دريايي براي ايجاد ثروت و ايجاد اشتغال صورت گرفت.

از آنجا كه آب يكي از عناصر قدرت اقتصادي كشور و قدرت سياسي آن است و دريا به عنوان بستري براي تبادل بيشتر كالاهاي تجاري جهان ، قدرت اقتصادي هر كشور را افزايش مي دهد ، محور اصلي نوآوري. همچنين مركز ساماندهي منطقه آزاد كيش به اقتصاد دريا توجه كنيد.

حضور شركت هاي دانش بنيان ، دانشگاه هاي برجسته كشور به عنوان ارزش هاي علمي و پژوهشي ارزشمند در جزيره كيش مي تواند نقش مهمي در رونق زيرساخت ها ، فعاليت هاي توسعه و اقتصاد دريايي داشته باشد.

در همين راستا ، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با تغيير رويكرد سنتي فعاليت هاي دريايي ، صنايع نوظهور را با همكاري شركت هاي دانش بنيان در اين زمينه به عنوان يك استراتژي احتمالي براي توسعه اقتصاد دريايي توسعه داده است.

هو اولامحسين مظفري پيش از اين به 190 هزار كيلومتر مربع مساحت دريا ، حدود 5800 كيلومتر خط ساحلي ، درياي شمال در جنوب ، درياي آزاد (اقيانوس هند) ، خليج فارس ، منطقه استراتژيك خليج فارس اشاره كرده است. راهروهاي تنگه هرمز و ترانزيت. جامعه بين الملل به عنوان عاملي اساسي براي ايفاي نقش اساسي ايران در منطقه و جهان تلقي شده است.

بنابراين ، مقامات منطقه آزاد كيش به شدت برنامه ريزي كرده اند كه چنين ظرفيت منحصر به فردي را براي استفاده از دريا به عنوان محور اصلي تجارت بين الملل در شرايط فعلي ، براي ايجاد رونق كلي اين منطقه آزاد تقويت كنند.

نقش ويژه مناطق آزاد در توسعه اقتصاد دريايي موجب شده است تا مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش تأثير محسوسي بر سيستم برنامه ريزي و بودجه ريزي كشور داشته و زمينه را براي يك گام بزرگ به جلو فراهم كنند. اقتصاد آب در آينده نزديك.

موقعيت استراتژيك منطقه آزاد كيش ، وجود يك بندر تجاري كاملاً مجهز در شمال شرقي جزيره و همچنين عدم دسترسي به حمل و نقل جاده اي ، اين بندر را انگيزه مهمي براي حمل و نقل ، تسريع ، توسعه دريايي و فعاليت هاي اقتصادي.

اين بندر به ترتيب شامل دو طناب كشي غربي-شرقي با طول نهايي به ترتيب 1،174 و 970 متر است.

علاوه بر درياچه قديمي بندر كيش ، دو استخر جديد به مساحت حدود 106 هكتار در اين سايت نصب شده است.

در حوضه شماره يك بندر كيش داراي 20 قايق عمومي ، نفتي ، رو در رو با حداكثر آبگيري 7 و نيم متر است و در حوضه دوم ، 12 هزار قايق ظرفيت دارد. تن و زهكشي با 9 و نيم متر آبگيري.

همچنين ساخت بندرهاي جديد در حوضه شماره 3 اين بندر در دستور كار است كه امكان ساخت شناورهاي 35000 تني با آبگيري 14 متري را پس از اجرا در بندر كيش فراهم مي كند.

بندر كيش به يك ترمينال مسافربري دو طبقه به مساحت 11000 متر مربع مجهز است كه داراي دو ورودي و خروجي براي سرويس دهي به مسافران داخلي و خارجي و كاركنان شاغل در تأسيسات نفتي است.

استفاده از شركتهاي مبتني بر دانش فعال در حوزه دريايي ، راه اندازي مسيرهاي گردشگري براي توسعه دريايي با استفاده از بندر كيش از جمله فعاليتهاي سازمان نفت آزاد كيش است.

لازم به ذكر است كه مسائل زيست محيطي در تمام عمليات هاي دريايي كيش با حساسيت بالايي مشاهده مي شوند.

46:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.