شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

اجراي راهكارهاي كاهش آلودگي هوا در سياهه انتشار «بودجه» ندارد

فعال سازي آلودگي هوا در سال جاري يكي از اصلي ترين مشكلات كلانشهرهاي كشور بوده است ، بنابراين از ابتداي سال تاكنون فقط در تهران 117 روز هواي آلوده تنفس شده است. اگرچه ما در كشور قوانين و استراتژي هاي زيادي براي كاهش آلودگي هوا داريم اما بسياري از اين راهكارها حتي اجرا نمي شوند. …

اجراي راهكارهاي كاهش آلودگي هوا در سياهه انتشار «بودجه» ندارد https://fun4all.ir/اجراي-راهكارهاي-كاهش-آلودگي-هوا-در-سيا/ سرگرمي براي همه Tue, 23 Feb 2021 22:22:07 0000 اجتماعي https://fun4all.ir/اجراي-راهكارهاي-كاهش-آلودگي-هوا-در-سيا/ فعال سازي آلودگي هوا در سال جاري يكي از اصلي ترين مشكلات كلانشهرهاي كشور بوده است ، بنابراين از ابتداي سال تاكنون فقط در تهران 117 روز هواي آلوده تنفس شده است. اگرچه ما در كشور قوانين و استراتژي هاي زيادي براي كاهش آلودگي هوا داريم اما بسياري از اين راهكارها حتي اجرا نمي شوند. …

فعال سازي آلودگي هوا در سال جاري يكي از اصلي ترين مشكلات كلانشهرهاي كشور بوده است ، بنابراين از ابتداي سال تاكنون فقط در تهران 117 روز هواي آلوده تنفس شده است. اگرچه ما در كشور قوانين و استراتژي هاي زيادي براي كاهش آلودگي هوا داريم اما بسياري از اين راهكارها حتي اجرا نمي شوند. رئيس مركز ملي تغييرات آب و هوايي آژانس محيط زيست مي گويد هيچ بودجه اي براي سال آينده اختصاص داده نشده است تا اقدامات مربوط به كاهش آلودگي هوا را در ليست انتشارات پايتخت انجام دهد ، ما بايد 1401 بودجه را انتظار داشته باشيم.

سيد محمد مهدي ميرزا در مصاحبه با سرگرمي براي همه وي با اشاره به ليست پروژه هاي 9 پايتخت كه با همكاري كنسرسيوم دانشگاه هاي برجسته كشور تهيه شده است ، گفت: “در اين پروژه ، سهم منابع آلاينده به طور جداگانه براي منابع ثابت و متحرك تعيين شده است. به عنوان مثال ، در تبريز ، سهم منابع متحرك در توليد ذرات معلق ، به عنوان عامل اصلي آلودگي هوا ، 56٪ – سهم منابع ثابت – 44٪ و در شيراز – سهم ذرات معلق برآورد شده است. – فقط 15٪ و سهم منابع ثابت – 85٪:

وي همچنين خاطرنشان كرد: استراتژي هاي كوتاه مدت ، ميان مدت و بلند مدت براي كاهش آلودگي هوا در هر 9 پايتخت در ليست تدوين در نظر گرفته شده است. وي متذكر شد. پياده سازي. به عنوان مثال در تهران ، جايگزيني 1800 اتوبوس ديزل فرسوده با اتوبوس هاي تك اتوبوس گازسوز مي تواند انتشار ذرات را تا چهار درصد كاهش دهد.

به گفته رئيس مركز ملي تغيير هوا و هوا سازمان حفاظت محيط زيست ، آلودگي هوا پيامدهاي مختلف اقتصادي-اجتماعي از جمله آسيب به سلامت انسان ، از دست دادن توليد ، كاهش بهره وري ، تخريب اكوسيستم ها ، كشاورزي و غيره دارد. ،

ميرازي با اشاره به اينكه براي اجراي ابزارهاي كاهش آلودگي هوا به وسايل و هزينه هاي لازم نياز است كه در ليست انتشارات پايتخت ذكر شده است ، ميرازي گفت: “اگر اين اقدامات انجام نشود ، شاهد كاهش آلودگي هوا نخواهيم بود.” راهبردها متأسفانه بودجه شامل 1400 اعتبار براي اجراي اين راهكارها نيست ، اما اميدواريم كه برنامه هاي كاهش آلودگي هوا در بودجه 1401 كل وام لحاظ شود.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود گفت كه تهران سالانه بيش از 10 هزار تن ذرات معلق ، كمتر از 2.5 ميكرون توليد مي كند. بانك جهاني 2018 مطالعات نشان مي دهد كه آلودگي هوا سالانه 2.6 ميليارد دلار براي تهران هزينه دارد. گزارش شده است كه اين رقم براي كل كشور 7 ميليارد دلار است.

مدير مركز ملي تغييرات اقليمي تغيير اقليم سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد. در سال 2020 ، آژانس حفاظت از محيط زيست ايالات متحده تحقيقاتي را در مورد خسارت اقتصادي ناشي از آلودگي هوا در مقابل مزاياي اجراي ايالات متحده انجام داد. قوانين هواي پاك اين مطالعه به اين نتيجه رسيد كه اگر ايالات متحده قانون هواي پاك را تصويب كند ، حدود 3 تريليون دلار سود مستقيم و غيرمستقيم دريافت مي كند. به عبارت ديگر ، اگر 65 ميليون دلار براي اجراي قانون هواي پاك در ايالات متحده هزينه شود ، ارزش اقتصادي مزايا در نهايت به 2 تريليون دلار مي رسد.

هر دلار صرف كاهش آلودگي هوا ، حدود 30 برابر سودآور است

وي در پايان ، ميرزايي اشاره كرد كه هر دلار هزينه شده براي كاهش آلودگي هوا حدود 30 برابر سود مي برد. “مباحث سود و زيان در زمينه آلودگي هوا در كشور ما نيز صحيح است. در صورت تخصيص اعتبار لازم ، مشكلات اقتصادي صرفه جويي خواهد شد ، اما تا زماني كه اين اتفاق نيفتد ، شاهد بهبود كيفيت هوا در كشور نخواهيم بود.

انتهاي پيام:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.