جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مولانا در وصف عطار نيشابوري چه گفت؟/ ارادت ويژه عطار به اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا از نيشابور: سيد مجتبي موحدي‌فر در همايش ملي عطار نيشابور كه عملاً در دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور برگزار شد و در يك سخنراني گروهي از طرف استادان گروه زبان و ادبيات فارسي ، نيشابور در تاريخ 15 آوريل در تقويم فرهنگي كشورمان توسط دفتر و دادگاه بزرگان وي افزود: عطار …

مولانا در وصف عطار نيشابوري چه گفت؟/ ارادت ويژه عطار به اهل بيت(ع) https://iranian-today.ir/مولانا-در-وصف-عطار-نيشابوري-چه-گفت؟-ارا/ ايران تودي Thu, 15 Apr 2021 23:36:46 0000 استان ها https://iranian-today.ir/مولانا-در-وصف-عطار-نيشابوري-چه-گفت؟-ارا/ به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا از نيشابور: سيد مجتبي موحدي‌فر در همايش ملي عطار نيشابور كه عملاً در دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور برگزار شد و در يك سخنراني گروهي از طرف استادان گروه زبان و ادبيات فارسي ، نيشابور در تاريخ 15 آوريل در تقويم فرهنگي كشورمان توسط دفتر و دادگاه بزرگان وي افزود: عطار …

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا از نيشابور: سيد مجتبي موحدي‌فر در همايش ملي عطار نيشابور كه عملاً در دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور برگزار شد و در يك سخنراني گروهي از طرف استادان گروه زبان و ادبيات فارسي ، نيشابور در تاريخ 15 آوريل در تقويم فرهنگي كشورمان توسط دفتر و دادگاه بزرگان

وي افزود: عطار نيشابوري شخصي است كه در زمينه شعر و ادبيات عرفاني مشهور است و به دليل كرامت و ضرورت در همه جهان مشهور است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور اظهار داشت: بي دليل نيست كه در توصيف شاعران ، عرفا و سالكان مشهور از جمله حضرت مولانا ، نيشابور عطار مي گويند “عطار به هفت شهر عشق تبديل شده است” ما هستيم هنوز توي كوچه اي

علاقه به فرهنگ و ادب باعث افتخار اسلام ايران است

موحدي فر گفت: بزرگداشت عطار نيشابوري در اولين ماه از فصل توليد مثل ، هيجان و نشاط است ، به ويژه اينكه روز ملي عطار امسال با دانش عبادت و بندگي ماه مبارك رمضان قرينه است و علاقه مند به فرهنگ ، ادبيات ، دانش. و كساني كه به آثار فرهنگي و تزئينات كشور و سرزمين اسلامي ، به ويژه سرزمين پرهاي تزئين شده و شهر حديث سلسله طلايي علاقه مند هستند ، يك افتخار و افتخار ويژه هستند.

وي يادآور شد: در اين روز ، ما بزرگاني مانند عطار ، دوستداران فرهنگ و هنر را گرامي مي داريم و تعظيم مي كنيم و ذهن و روح خود را به عنوان يك گوهر نادر در موزه حفظ مي كنيم.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور خاطرنشان كرد: “اميدوارم كه اين كنفرانس ها و جشن ها منجر به شناخت كار اين بزرگان و انديشمندان شود ، به ويژه امسال كه با شعار” توليد ، حمايت و موانع “مزين شده است ، فرهنگ ، ادبيات و اصلي ترين دغدغه علاقه مندان به دانش بايد بيش از گذشته معطوف فعاليت ها و تلاش ها براي بهره مندي از سرزمين اسلامي باشد.

موحدي فر ادامه داد: افراد جامعه به ويژه نسل جوان احساس هويت و استقلال زيادي مي كنند و وقتي عرفا و متفكران علم و عظمت گذشته توسط اين بزرگان غيرقابل تشخيص تلقي مي شوند ، شناخت بزرگاني مانند عطار نيشابوري در واقع اسلام است. اين مربوط به ملت بزرگ ، شجاع و نجيب ايران است. “

وي اظهار داشت كه بدون شك عطار نيشابوري يكي از مشاهير درجه يك و يكي از ستارگان درخشان آسمان علم ، ادب ، عرفان و دانش ايراني است.

شهرت عطا نيشابوري قرن ها از مرزهاي جغرافيايي عبور كرده است

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور گفت: “شهرت وي قرن هاست كه از مرزهاي جغرافيايي فراتر رفته و آثار ارزشمند وي قلب و زمزمه بسياري از پيروان و انديشمندان وي در جهان شده است.”

موحدي فر توضيح داد: عطار از جمله انسان هايي است كه در اشعارش جستجوي خدا را به گوياترين شكل بيان كرد. امام جعفر بخاطر بركات با ذكر مقامات صادق (عليه السلام) آغاز مي كند و در نود به پايان مي رسد. – مرحله هفتم ، ذكر مقامات امام محمد باقر (عليه السلام).

وي تأكيد كرد: البته تأثير عطار بر شهر ، ادب و فرهنگ ايران ، سرزمين و جهان اسلام مانند تأثير نيشابور بر فرهنگ ايران و جهان اسلام است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور افزود: “ما به عنوان وارثان و مشعل داران اين گنجينه هاي ارزشمند بايد تلاش مضاعف در حفظ ، استفاده و بهره برداري از اين شاعران داشته باشيم و اميدواريم كه انديشمندان تلاش هاي علمي ، پژوهشي و ادبي بيشتري داشته باشند ، به خصوص نسل جوان. “بياييد در آينده باشيم.

انتهاي پيام / 4078 /

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.