جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

«بالاتر از سياهي» رنگي براي تشريح وضعيت كرونايي اصفهان!/واكسيناسيون عمومي راه عبور از بحران

عاطفه عليان ـ “تخت هاي بيمارستان پر است.” به دليل كمبود تخت ، مراحل درمان و مراقبت در كلينيك هاي تنفسي خاص يا در خانه انجام مي شود. براي اولين بار ، به حالتي به نام فوق قرمز رسيده است و در دو هفته گذشته مسير بيماري ويروس كرونا قلب در ميانه جهان غيرطبيعي بوده …

سايت مرجع :
«بالاتر از سياهي» رنگي براي تشريح وضعيت كرونايي اصفهان!/واكسيناسيون عمومي راه عبور از بحران

«بالاتر از سياهي» رنگي براي تشريح وضعيت كرونايي اصفهان!/واكسيناسيون عمومي راه عبور از بحران https://local-news.ir/بالاتر-از-سياهي-رنگي-براي-تشريح-وضعي/ اخبار استاني Fri, 16 Apr 2021 18:49:26 0000 اخبار استاني https://local-news.ir/بالاتر-از-سياهي-رنگي-براي-تشريح-وضعي/

عاطفه عليان ـ “تخت هاي بيمارستان پر است.” به دليل كمبود تخت ، مراحل درمان و مراقبت در كلينيك هاي تنفسي خاص يا در خانه انجام مي شود. براي اولين بار ، به حالتي به نام فوق قرمز رسيده است و در دو هفته گذشته مسير بيماري ويروس كرونا قلب در ميانه جهان غيرطبيعي بوده …

سايت مرجع :
«بالاتر از سياهي» رنگي براي تشريح وضعيت كرونايي اصفهان!/واكسيناسيون عمومي راه عبور از بحران

عاطفه عليان ـ “تخت هاي بيمارستان پر است.” به دليل كمبود تخت ، مراحل درمان و مراقبت در كلينيك هاي تنفسي خاص يا در خانه انجام مي شود. براي اولين بار ، به حالتي به نام فوق قرمز رسيده است و در دو هفته گذشته مسير بيماري ويروس كرونا قلب در ميانه جهان غيرطبيعي بوده است. به طور متوسط ​​2200 قانونگذار 24 ساعته در بيمارستانها پذيرفته مي شوند يعني بستري شدن در بيمارستان در ماه مارس تقريباً دو برابر شده است. بيمارستان الزهرا بزرگترين بيمارستان در مركز كشور است كه به بيماران كرونا خدمات ارائه مي دهد و در حياط الزهرا ، يك بيمارستان روستايي افتتاح مي شود. در 15 ماه گذشته چنين وضعيتي در اصفهان مشاهده نشده است و تاج انگليس هنوز زنده است.

با وجود همه هشدارها ، جمعيت بي تفاوت در پاركهاي خشك بستر زاينده رود و اولين جمعه ماه رمضان در سالات زندگي مي كنند. چهل پيرمرد كنار پل خواجو روي سنگ سيماني Si نشسته اند. چرخ و فلك قبل از رسيدن به چهارراه ، آهنگ شاد كودكانه اي را تنظيم كرده و كودكي روي هر صندلي نشسته است.

“محمد نمازي” و پسرش روي نيمكت چوبي كنار پل خواجو نشسته اند و به خبرگزاري اخبار استاني گفتند: “ما بيش از يك سال با تأثير ويروس ها با ويروس تاج تاج گذاري كرده ايم.” هيچ كس نمي تواند بگويد طبقه بندي مشاغل بر چه اساسي انجام شده است. مثلا خود تميزكاري اولين شغل محسوب مي شد ، حتي در اين شرايط جدي نيز مي تواند باز باشد ، اما وقتي چاپ مي كنم ، مجبورم آن را ببندم!

وي ادامه مي دهد: آيا 15 ماه فرصت كمي ندارد كه اصناف نقش مهمي در موج تاج داشته باشند؟

نگراني با تاج اخوت اصفهان برطرف نشد

حسن قاضي عسگر معاون هماهنگي اقتصادي دولت اصفهان در پاسخ به نگراني عمومي به اخبار استاني گفت: متأسفانه در 15 ماه گذشته ويروس كرونا به اقتصاد كشور و اصناف استان اصفهان آسيب جدي وارد كرده است.

وي به شهروندان توصيه مي كند كه دستورالعمل هاي بهداشتي را رعايت كرده و ميزان ترافيك غيرضروري را كاهش دهند: “ما سعي كرده ايم تا حد ممكن و مطابق با هر كلاس پشتيباني لازم را انجام دهيم.”

قاضي عسگر افزود: طبقه بندي مشاغل در ستاد تاج بر اساس مطالعات انجام شده است و هنوز هر برادري كه فكر كند اشتباهي انجام داده است ممكن است آن را به اتاق برادري گزارش دهد كه در آن دوره چندين بار بررسي و بررسي شده است.

وي همچنين با اشاره به ورود چندين بخش خصوصي براي تهيه واكسن لازم در استان اصفهان اظهار داشت: در شرايطي قرار داريم كه واكسن بايد در اسرع وقت وارد شود و در تلاش هستيم كمك هاي خصوصي مختلفي به اين بخش ارائه دهيم. “

رنگ براي توصيف وضعيت كرونر اصفهان

اما در حياط آزمايشگاه در مركز اصفهان ، گروه كوچكي ايستاده اند و منتظر نوبت خود هستند و ترجيح مي دهند در فضاي محدود آزمايشگاه نباشند. راهرو تنگ است و شماره بالاي پيشخوان چهار رقمي است و بسته به تعداد ، افراد براي آزمايش PCR فراخواني مي شوند. صداي سرفه و عطسه چشم هايش را نگران مي كند. مريم شريفي ، كه به همراه خواهرش براي تست PCR آمده بود ، به خبر خبر گفت: “اگرچه من يك بار در تابستان آلوده شدم ، اما اين بار يك آزمايش مثبت بود و همه اعضاي خانواده ام شركت كردند.”

ادامه مي دهد: چند شب پيش ما با خيال راحت در جشن تولد شركت كرديم و نمي دانستيم كه مي توانيم دوباره عروق ويروس كرونا كنيم!

در همسايگي تركيه ، در حال حاضر 69000 نفر به بيماري عروق ويروس كرونا مبتلا هستند ، اما تعداد كشته شدگان كمتر از ايران است. تعداد بيماران ما هميشه كمتر از تركيه و تعداد مرگ و ميرها بيشتر است. شكل گيري بحران تاج بي سابقه در سايه بي مسئوليتي مسئولان

“امير محمدي” پا پيش گذاشت و به خبرنگار شبكه گفت: “وضعيت تاج اصفهان بحراني است و دليل اين امر را بايد در بي مسئوليتي مسئولان جستجو كرد.” اين به عهده كساني است كه در ستاد تاج تصميم مي گيرند تا به بهانه جوان سازي افراد قبل از عيد ، از نظارت قبل از عيد كاسته و سفرهايي به نوروز و دورهمي بدون كوچكترين احساس خطر انجام دهند.

ادامه مي دهد: اين وضعيت از اواخر ماه مارس و روزهاي عيد آغاز شد. وضعيت فعلي دور از انتظار نبود و اگر اوضاع مانند نوروز گذشته براي مردم توجيه مي شد به اين روز نمي رسيديم.

محمدي ، كه نگران همسر باردار خود است ، توضيح داد: “لازم به ذكر است كه در كشور همسايه تركيه ، 69000 نفر در حال حاضر به تاج آلوده هستند ، اما ميزان مرگ و مير نسبت به ايران كمتر است.

همچنين روي نقشه ايران به دو شهر آبي اشاره مي كند و مي گويد: براي گيري براي بقيه كشور مانند اين دو شهر سيستان و بلوچستان تنها يك راه حل دارد و آن يك واكسن ايمن است!

رنگ براي توصيف وضعيت كرونر اصفهان

با اين حال ، عليرضا رئيسي ، سخنگوي ستاد تاج ملي ، اعلام رنگ تاج را به ستاد ملي واگذار كرد و رنگ هاي سياه را رد كرد. اما بسياري از متخصصان مراقبت هاي بهداشتي با اين نظر مخالف هستند: تعداد بستري شدن در بيمارستان ها در روزهاي اخير چهار برابر شده است در مقايسه با ماه مارس در اصفهان ، دليل بدتر شدن وضعيت است ، زيرا هنوز نتوانسته ايم به قله چهارم تاج برسيم.

بيمارستان الزهرا در بهترين وضعيت براي ارائه خدمات به بيماران مبتلا به بيماري ويروس كرونا قلب است. بيمارستان الزهرا از 12 روز گذشته بيماري ويروس كرونا قلب را درمان مي كند و امروز 550 نفر از آنها وجود دارد هنر ۵۶۰ بيماران در بيمارستان الزهرا بستري شدند

معاون پشتيباني و توسعه بيمارستان الزهرا در مصاحبه با اخبار استاني مي گويد: بيمارستان الزهرا با تمام وجود در خدمت بيماران مبتلا به بيماري قلبي است.

“كريم سهرابي” ادامه مي دهد: بيمارستان الزهرا از دوازده روز پيش بيماري ويروس كرونا قلب را درمان مي كند و امروز پايان يافت ۵۵۰ هنر ۵۹۰ بيماران در بيمارستان الزهرا بستري شدند.

واكسن اصفهان به واكسيناسيون 1.8 ميليون نفر بستگي دارد

با محدوديت هاي شديد ويروس كرونا ، واكسيناسيون تنها راه عبور از تاج است. با اين حال ، سفير روسيه در ايران فسخ قرارداد خريد 60 ميليون دوز واكسن اسپوتنيك روسيه را اعلام كرده است كه از ژوئن اعمال خواهد شد. اما تاكنون ، وزارت بهداشت 28000 دوز واكسن تاج را در استان اصفهان هدف قرار داده است. با اين حال ، براي ايمن بودن اصفهان ، 1.8 ميليون نفر بايد عليه كرونا واكسينه شوند.

مينو مهرز ، عضو علمي ستاد تاج ، در مصاحبه با خبرنگار آنلاين ، تأكيد كرد:اگر در كشوري كه تحت تنش انگليسي است مداخله جدي صورت نگيرد ، تعداد مرگ روزانه مي تواند طي چند ماه صدها برابر شود.

مرحله سوم آزمايش انساني واكسن “كو بركت” به زودي انجام مي شود

وي كه روند واكسيناسيون “كو ايران بركت” را رصد مي كند ، مي گويد: آزمايش باليني مرحله دوم واكسيناسيون تاج ايراني در مرحله نهايي است و با تلاش محققان اين مرحله با موفقيت پشت سر گذاشته شده و در آينده وارد مرحله سوم آزمايش انساني اين واكسن خواهيم شد هفته ها .

مرحله سوم آزمايش انساني واكسن ايران بركت به طور همزمان در 6 شهر تهران از جمله استان اصفهان براي 30 هزار نفر انجام مي شود. با بهره برداري از واحد صنعت توليد واكسن با توليد انبوه ، مي توان چندين ميليون دوز واكسن در ماه بدست آورد. .وي افزود: مرحله سوم آزمايش واكسن انساني ايران بركت همزمان با 30 هزار نفر در 30 شهر تهران از جمله استان اصفهان برگزار مي شود.

يكي از اعضاي كميته علمي ستاد تاجگذاري موارد زير را بيان كرد: ددر مرحله اول هيچ عارضه جانبي نداشتيم و اثر بخشي مرحله دوم مطالعه واكسن در حال بررسي است و اميدواريم در تابستان به توليد انبوه برسيم.

وي افزود: اساس توليد واكسن در كوايران مبتني بر ويروس ضعيفي است و مشابه واكسن در هند و چين است.

مهرز گفت: “با بهره برداري از واحد توليد واكسن با توليد انبوه ، مي توان ماهانه چندين ميليون دوز واكسن بدست آورد و اميدواريم با پايان آزمايش سه فاز ، اين كارخانه راه اندازي شده و جامعه در اسرع وقت واكسينه مي شود.

به گفته سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان ، در كشورهاي خارجي رنگ سياه وجود ندارد ، اما اصفهان مانند 63 شهر ديگر در مقايسه با تاج در وضعيت جدي قرار دارد. در حال حاضر اين يك بحث اساسي شل نيست! در عوض ، شما بايد در يك شرايط كنوني در يك كنجي پناه بگيريد تا كمتر سرفه و تنگي نفس بشنويد و كمتر كما در زير فن ببينيد! در حال حاضر هيچ واكسن ايمني وجود ندارد و راه حل اين است كه در خانه بمانيد و از دو ماسك استفاده كنيد و فاصله 1.5 متري را مشاهده كنيد!

48

سايت مرجع :
«بالاتر از سياهي» رنگي براي تشريح وضعيت كرونايي اصفهان!/واكسيناسيون عمومي راه عبور از بحران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.